کد خبر : 93174
تاریخ انتشار : 8 اسفند 1390 11:49
تعداد بازدید : 618

طنز در تبلیغات چاپی ایران


مقطع  تحصیلی .شماره  ثبت  155

کارشناسی ارشد ارتباط تصویری
 
عنوان پایان نامه نظری
طنز در تبلیغات چاپی ایران

استاد راهنمای پایان نامه عملی -- استاد راهنمای پایان نامه نظری افشار مهاجر ،  کامران
استاد مشاور  شوشه  ریز ،  صدیقه نام دانشجو حسامی ،  علیرضا
ماه دفاع شهریور سال دفاع 1388
چکیده پایان نامه :

در این پایان نامه کوشش شده است نقش و جایگاه طنز در تبلیغات چاپی ایران با روش کتابخانه ای و گردآوری اطلاعات براساس مدارک و اسناد نوشتاری و تصویری کتب، نشریات و سایت های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد. تعریف طنز ( طنز نوشتاری و طنز تصویری ) و بیان پیشینه آن در سطح جهان و ایران از بخش های دیگر این پژوهش است. همچنین تأثیرات متقابل «سفارش دهندگان تبلیغات چاپی »، « طراحان گرافیک» و « طنز » از دیگر مباحث بود که با تشریح هر بخش؛ نقش هر کدام در خلق یک اثر تبلیغاتی چاپی طنز مورد بررسی قرار گرفت. ناشناخته بودن یا کم توجهی به عنصر طنز از سوی سفارش دهندگان، طراحان گرافیک و مخاطبان، عاملی مؤثر برای انجام این پژوهش بود. از مطالعه و بررسی موضوع رساله به این نتیجه می رسیم که «طنز در تبلیعات چاپی ایران » علی رغم اهمیت آن در جذب مخاطب، آنچنان  شایسته ظرفیت های قابل توجه آن است؛ از ناحیه طراحان گرافیک مورد توجه واقع نگردیده است.در حالیکه توجه بایسته و شایسته به موضوع، باعث پدیدار شدن موضوعات نو در این عرصه و در نتیجه جذب بیش از پیش مخاطبین ( از لحاظ کمی و کیفی )خواهد گردید.همچنین از مطالعه موضوع می بینیم که میزان کاربرد طنز در تبلیغات چاپی کشور ما به مراتب کمتر از سایر کشورهاست که این خود معلول علل مختلفی از قبیل، نداشتن شناخت کافی از پتانسیل های طنز و محدودیت های گوناگون مرتبط با طنز و ... می باشد. بی شک توجه و استفاده کاربردی از طنز در نظام تبلیغات چاپی، بستر را برای رشد و شکوفایی استعدادهای مرتبط با این عرصه، فراهم خواهد ساخت.
کلید واژه:
طنز – تبلیغات چاپی- ایران- طراحی گرافیک- کاریکاتور- کارتون- دیزین


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :